Хмельницька гімназія №1, як інноваційний заклад, з якого почалась реорганізація системи середньої освіти міста Хмельницького, і один із перших закладів нового типу в області, була заснована в 1990 році як навчальний заклад ІІІ ступеня для здібних та обдарованих дітей з педагогічним ухилом. В 1994 році рішенням міськвиконкому її було реорганізовано у класичну гімназію – середній загальноосвітній заклад ІІ-ІІІ ступенів для здібних та обдарованих дітей. У 2007 році, розглянувши пропозицію виконавчого комітету Хмельницька міська рада прийняла рішення присвоїти гімназії ім'я Володимира Красицького – ініціатора створення закладу. Гімназія функціонує у складі 21 класу, це 15 середніх класів, 6 старших класів. На сьогоднішній день навчається – 620 учнів.
Метою гімназії є забезпечення навчання, виховання та розвиток обдарованих і здібних дітей в ім'я збагачення інтелектуального, творчого потенціалу України на основі самовдосконалення, саморозвитку та самореалізації учителів та учнів.
Основними напрямками діяльності гімназії є:
- пошук та відбір здібних та обдарованих дітей;
- створення оптимальних умов для розвитку креативності та обдарувань кожного учня;
- формування в учнів умінь та навичок активної пізнавальної діяльності, розвиток їх інтелектуального потенціалу;
- створення в сім'ї спеціального розвиваючого середовища для розвитку здібних та обдарованих дітей, становлення батьків як активних суб'єктів навчально-виховного процесу;
- формування духовно багатої особистості, вільної, фізично здорової, творчої, здатної приймати самостійні рішення;
- виховання громадянина України, готового до інтеграції у європейське та світове співтовариства.
Реалізація поставлених завдань під силу тільки висококваліфікованому, творчому педагогічному колективу. А саме : навчально-виховний процес в гімназії забезпечують 66 педагогічних працівники. Це 47 вчителів - предметників, з яких 38 вчителів вищої категорії, 28 вчителів мають звання "вчитель-методист", 4 – "старший вчитель", знаком "Відмінник освіти України" нагороджено 13 педагогів гімназії, працює 21 класний керівник.
Кафедр, що об'єднують вчителів - предметників однієї навчальної дисципліни або споріднених курсів, створено 6: української філології, іноземної мови, світової культури, точних наук, природничих наук, суспільних наук.
Діють 2 методичних об’єднання: вчителів фізичної культури , основ захисту Вітчизни, медико-санітарної підготовки та класних керівників.
Відповідно до вимог часу та соціального замовлення в гімназії визначені основні напрямки профілізації: філологічний, суспільно-гуманітарний та природничо-математичний, які реалізуються в класах:
- філологічного профілю, де поглиблено вивчається англійська та українська мови, спецкурси "Орфографічний практикум", "Країнознавство", "Література США";
- економічного профілю - з поглибленим вивченням економіки, спецкурсами "Власна справа", "Основи інтелектуальної власності";
- фізико-математичного профілю – з поглибленим вивченням фізики, математики, спецкурсами "Будова і перетворення речовин" та "Задачі з параметрами".
Допрофільна підготовка забезпечується вивченням різноманітних спеціальних курсів та курсів за вибором. Потребу в заняттях розвиваючого характеру гімназисти задовольняють відвідуючи факультативи та школу олімпійського резерву з усіх базових дисциплін.
З метою посилення методичної підготовки педагогічних працівників гімназії, успішної реалізації нових навчальних програм, надання якісної освіти школярам в гімназії створена науково-методична рада, яка координує роботу предметних кафедр, творчих груп, методичних об’єднань і працює над темою «Формування життєвих компетентностей гімназистів шляхом впровадження в навчально-виховний процес методів інноваційних технологій навчання та виховання". Всі вчителі гімназії працюють в творчих та динамічних групах, є учасниками педконсиліумів, конференцій та науково-практичних семінарів. Педагоги гімназії успішно впроваджують в практику своєї роботи елементи особистісно орієнтованих інноваційних технологій: це і елементи розвивального навчання, елементи технології формування творчої особистості, навчання як дослідження, проектні технології. Вчителі гімназії є авторами програм спецкурсів, посібників, практикумів, збірників задач, робочих зошитів, завдань для Державної підсумкової атестації, матеріалів рекомендованих Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України.
І сьогодні гімназія №1 - відкрита, активна освітня система, головним надбанням якої є те, що вона постійно перебуває у пошуку нових технологій, ідей, шукає підтримки у науці. У центрі концепції розвитку закладу – індивідуальність кожної дитини. Пріоритетним є ставлення до гімназиста як до самобутньої, непересічної, обдарованої особистості. Головною метою діяльності закладу є формування людини-громадянина України, здатного гідно увійти у світове співтовариство.
- 128 переглядів